Dersin Adı | Yönetim Bilgi Sistemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EISL 592 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yönetim bilgi sistemlerinin kavramsal çerçevesini ortaya koymak ve uygulamalarından örnekler vererek kavratmak, ayrıca Yönetim Bilgi Sistemleri’nin diğer İşletme fonksiyonlarıyla olan ilişkilerini incelemek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bilgi kavramı, bilgi toplumuna geçiş süreci ve işletme yönetimine etkisi, işletmelerde bilgisayar destekli bilgi sistemi uygulamaları, işletmelerde bilgi sistemlerinin seçimi, geliştirilmesi ve kurulması süreci, işletmelerde bilgi sistemi uygulamaları dersin konuları arasındadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yönetim Bilgi Sistemleri’ne Giriş, Bilgi teknolojisinin işletmeler üzerindeki rolü | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
2 | İşbirliği ve Rekabetçi Üstünlük için Bilgi Sistemleri | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
3 | Stratejik Karar Verme Sistemleri: İşlem Süreci Sistemi, Karar Destek Sistemleri, Yönetici bilgi Sistemleri | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
4 | Veritabanı Yönetimi and Veri Depoları: İş İstihbaratı İnşa Etme | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
5 | Şebekeler, Telekomünikasyon ve Mobil Teknoloji | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
6 | Excel ve Access Kullanarak Nasıl Case Çözülür? | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
7 | Organizasyonlarda, Tedarik Zinciri Sisteminde Bilgi Sistemleri | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Microsoft Access İşletme Uygulamaları | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
10 | Kurum Bilgi Sistemleri | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
11 | MIS Geliştirme ve Proje Yönetimi: Aşamalar, Araçlar, ve Metodlar | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
12 | Güncel Trendler ve Teknolojiler: İş İnsanları ve Yarının Teknolojisi | Using MIS. Second Ed., David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2008 |
13 | Case Sunumları | |
14 | Case Sunumları | |
15 | Case Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 5 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 20 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 33 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest